Dlaczego trzeba zgłaszać źle działający Internet ?

Dlaczego trzeba zgłaszać źle działający Internet ?
Tak trzeba zgłaszać problem z nieprawidłowo działającym Internetem. W artykule niniejszym postaram się wyjaśnić powody.
Odpowiedź na zadane pytanie jest dosyć obszerna, więc zacznę od przykładu z dnia wczorajszego.
Kilka dni temu zadzwonił zawiedziony Klient, że ma dość tak działającego Internetu i rezygnuje z naszych usług.
Zaproponowałem sprawdzenie przyczyny na miejscu u klienta.
W dniu wczorajszym o umówionej godzinie pojawiłem się u zgłaszającego.
Subiektywne odczucie Klienta potwierdziło się. Internet działa źle, a nawet powiem bardzo źle.
I tu tkwi pewien problem, bo po kliknięciu w ikonę przeglądarki na jej otwarcie czekaliśmy około 7 minut. Tak minut.
Dla pewnej części Klientów przeglądarka = Internet, a nie narzędzie do jego przeglądania.
Pamiętajmy kondycja naszego sprzętu wpływa na nasze odczucia.
Drugą przyczyną pogorszonej jakości usługi była własna inwencja twórcza, bo przecież złącze zaciśnięte kombinerkami też działa. Niestety może i działa ale nie tak jak powinno. Więc jeśli coś naprawialiśmy we własnym zakresie lub z pomocą osób nie upoważnionych przez operatora może to się kiedyś po cichu zacząć mścić. Po mojej wizycie Klient jest zadowolony, wie na czym polega problem i wie jak sobie z nim poradzić.
Dodatkowo należy zauważyć, że my jako operator monitorujemy wiele róznych parametrów sieci, ale ze względów technicznych czy też organizacyjnych pewnych parametrów monitorować się nie da. Gdybyśmy mieli monitorować wszystkie parametry to wyłaczenie sprzętu czy choćby brak prądu u Klienta wskazywał by na awarię.
Podsumowując.
Jeśli mamy wrażenie, że Internet działa gożej niż powinien wykonajmy testy.
Do testowania jakości połączenia służą odpowiednie narzędzia dostępne także na naszej witrynie http://www.silvernet.info.pl/testy.
Jeśli komputer jest podłączony bezprzewodowo poprzez router WiFi a test wskazuje złą jakość, podłączmy komputer z pominięciem domowej sieci WiFI
Jeśli test wskazuje rozbieżność pomiędzy ofertą a wskazaniami to bezwzględnie należy to zgłośić.
Jeśli test wskazuje parametry zgodne z naszą ofertą a mamy wrażenie, że internet działa „wolno” należy sprawdzić komputer. Tutaj przyczyn może być wiele, ale najczęściej to opisane w artykule http://silvernet.info.pl/dlaczego-strony-otwieraja-sie-powoli/
Pamiętajmy, że jeśli mamy w domu więcej niż jeden komputer to podczas testowania musimy zadbać aby pozostałe komputery nie pobierały ani nie wysyłały danych, lub najlepiej je po prostu wyłaczmy.